"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Tiga pelajar tahfiz di Melaka dipaksa hisap kemaluan mudir

HADI AB. MANAP

MELAKA: Dua lelaki warga Singapura yang juga mudir dan warden asrama pusat tahfiz di Melaka ditahan bagi membantu siasatan berkaitan kes amang seksual fizikal dan penderaan kanak-kanak.

Ketua Polis Melaka, Datuk Zainol Samah berkata, penahanan kedua-dua suspek susulan pihaknya menerima enam laporan dibuat oleh enam pelajar pusat tahfiz berkenaan, berumur antara 13 hingga 15 tahun, semalam.

Beliau berkata, kejadian dikatakan berlaku di pusat tahfiz di Tanjung Minyak dan Alor Gajah serta di sebuah kondominium di Klebang.

“Dalam kes ini, tiga pelajar telah dicium, disuruh menghisap kemaluan dan juga disuruh mengurut kemaluan oleh mudir yang juga suspek pertama, manakala tiga lagi pelajar telah didera secara fizikal dengan cara ditampar, ditumbuk, dipijak serta disebat dengan rotan oleh warden asrama (suspek kedua).

“Kes disiasat di bawah Seksyen 14 (a) Akta Kesalahan Seksual Terhadap Kanak-kanak 2017 dan Seksyen 31 (1) (a) Akta Kanak-kanak 2001. Bagi kesalahan di bawah Seksyen 14 (a) boleh dikenakan hukuman penjara selama tempoh tidak melebihi 20 tahun dan boleh juga dikenakan hukuman sebat.

“Manakala, bagi kesalahan di bawah Seksyen 31 (1) (a) pula boleh dikenakan denda tidak melebihi RM20,000 atau penjara tidak melebihi 10 tahun atau kedua-duanya sekali,” katanya kepada pemberita di sini, hari ini.

Tambah Zainol, suspek yang masing-masing berumur 40 dan 36 tahun merupakan adik-beradik. – UTUSAN

Tiada ulasan: