"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Bertumbuk kerana kemalangan maut, enam ditahan

FMT Reporters

Tangkap layar memaparkan beberapa individu bertumbuk susulan kematian seorang wanita bermotosikal.
PETALING JAYA: Polis menahan enam lelaki bagi membantu siasatan berhubung kejadian pergaduhan yang dipercayai berlaku susulan satu kejadian kemalangan maut di Tanjung Bungah, di George Town, Isnin lalu.

Ketua Polis Timur Laut Soffian Santong, berkata semua mereka yang berumur 28 hingga 59 tahun telah dibebaskan dengan jaminan polis, dan kes disiasat menurut Seksyen 147 serta Seksyen 323 Kanun Keseksaan.

“Kejadian berlaku pada 8 Mei lepas kira-kira 11.20 pagi di Jalan Loh Poh Heng, Tanjung Bungah,” katanya dalam kenyataan.

Katanya, berdasarkan siasatan awal pergaduhan itu dipercayai berpunca daripada pertengkaran mulut antara ahli keluarga kedua-dua pihak yang terlibat dalam kemalangan berkenaan, sebelum ia berlarutan sehingga ada yang bertumbuk.

Soffian berkata, kemalangan melibatkan sebuah motosikal ditunggang seorang wanita tempatan dengan sebuah kereta dipandu lelaki tempatan.

Penunggang motosikal mengalami kecederaan parah di bahagian kepala dan meninggal dunia di lokasi kejadian.

“Orang ramai dinasihat agar tidak menularkan rakaman video berhubung kejadian itu bagi mengelak sebarang spekulasi,” katanya.

Tiada ulasan: