"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Zahid: Dengan siapa pun 'parti itu' bersama, parti kena tendang

Yasmin Ramlan

Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi menjangkakan gabungan part-parti yang didakwanya konon-konon memperjuangkan kaum Melayu akan berpecah tidak lama lagi.

Dipercayai merujuk kepada Perikatan Nasional (PN), Ahmad Zahid dalam ucapan amanat ulang tahun Umno malam ini berkias dengan menyorot semula insiden perpecahan dalaman yang dialami salah satu parti komponen gabungan pembangkang tersebut.

Bahkan timbalan perdana menteri itu menegaskan Umno sendiri pernah bekerjasama dan cuba mewujudkan perpaduan ummah dengan parti terbabit.

“Walaupun kita cuba dengan perasaan yang mahu mewujudkan penyatuan ummah, kita telah cuba atas nama piagam dan Muarakar Nasional, tapi parti itu dengan siapa pun - apabila dia bersengkongkol - pasti parti itu akan ditendang dan diterajang termasuk kita.

“Saya yakin gabungan parti yang disertai oleh parti itu sekarang ini pun apabila kocakan mula berlaku, saya fikir tak lama lagi gabungan itu akan pecah.

"Rakan kongsi politik mereka akan juga ditendang sebagaimana dia tendang kita,” katanya di surau yang terletak di bangunan Ibu Pejabat Umno di tengah Kuala Lumpur malam ini .

Tiada ulasan: