"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Henti tularkan video lelaki berbogel tunggang motosikal

Meor Riduwan Meor Ahmad
am@hmetro.com.my

Melaka: Orang ramai dinasihati berhenti menularkan video memaparkan seorang lelaki menunggang motosikal dalam keadaan bogel bagi menjaga sensitiviti keluarga dan mengelak sebarang spekulasi serta kegusaran orang ramai.

Ketua Polis Melaka Datuk Zainol Samah dalam kenyataannya berkata, polis mengesan video tular berdurasi 30 saat memaparkan seorang lelaki menunggang motosikal di jalan raya dalam keadaan tanpa pakaian semalam.

Menurutnya, siasatan mendapati ia video lama ditularkan semula dan boleh diakses melalui dua pautan di Facebook.

"Siasatan mendapati kejadian itu berlaku pada 14 Disember lalu memaparkan seorang lelaki tempatan berusia 25 tahun serta mempunyai rekod kesihatan mental sejak di bangku sekolah.

"Justeru, Polis menasihati orang ramai agar lebih bertanggungjawab serta tidak menyalahgunakan kemudahan media sosial dengan menularkan semula video terbabit.

"Ini bagi menjaga sensitiviti ahli keluarga mangsa serta mengelak sebarang spekulasi yang menimbulkan kegusaran orang ramai," katanya.

Tiada ulasan: