"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Video tular askar pukul isteri: Kertas siasatan masih di Bukit Aman - Polis

Meor Riduwan Meor Ahmad
bhnews@bh.com.my
Tangkap layar video tular anggota tentera memukul isterinya di sebuah flat di Sungai Udang. Video tular.
Tangkap layar video tular anggota tentera memukul isterinya di sebuah flat di Sungai Udang. Video tular.
MELAKA: Polis Melaka mengesahkan menerima laporan dan sudah menahan seorang anggota tentera berpangkat Lans Koperal yang disyaki mengasari isterinya seperti dipaparkan dalam satu klip video tular, hari ini.

Kertas siasatan kes berkenaan kini berada di Bahagian Pendakwaan/Undang–Undang (D5) Bukit Aman.

Ketua Polis Melaka, Datuk Zainol Samah, berkata terdahulu pihaknya mengesan klip video berkenaan dimuat naik semula oleh pengguna media sosial pada hari ini di Instagram.

Katanya, siasatan polis mendapati kes itu berlaku 31 Disember tahun lalu kira-kira jam 9 malam di sebuah flat di Sungai Udang.

Katanya, kejadian berlaku selepas anggota tentera berusia 30 tahun itu dihubungi isterinya di Kem Terendak, Sungai Udang meminta dia membelikan makanan untuk anak lelaki mereka berusia tiga tahun.

"Sebaik suaminya tiba di rumah, timbul perselisihan faham apabila lelaki itu menuduh isterinya (pengadu) tidak sabar untuk bercerai dan diakui wanita itu termasuk akan mengambil tindakan berjumpa pihak atasan.

"Keadaan itu menyebabkan suaminya yang mahu berpisah berang dan menolak kepala, menarik baju dan menyepak paha isterinya," katanya menerusi kenyataan, malam ini.

Zainol berkata, susulan kejadian itu, suri rumah berusia 25 tahun itu membuat laporan polis kerana berasa tertekan selain haknya ditindas sepanjang mengalami masalah rumah tangga.

Katanya, polis menahan suspek pada 2 Januari lalu bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 18A Akta Keganasan Rumah Tangga 1994 dan Seksyen 323 Kanun Keseksaan kerana dengan sengaja mendatangkan kecederaan.

"Dalam kes ini, pengadu turut membuat laporan tarik balik kes dan difahamkan video berkenaan ditularkan oleh rakan wanita ini," katanya.

Tiada ulasan: