"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Hayun parang, besi, rupanya gaduh siapa jalan dulu...

Juwan Riduan
am@hmetro.com.my
Tangkap layar video tular dua lelaki bergaduh guna parang dan besi di Kota Belud.
Tangkap layar video tular dua lelaki bergaduh guna parang dan besi di Kota Belud. FOTO Ihsan Pembaca
Kota Belud: Dua lelaki yang bergaduh di kawasan laluan belakang parkir berhampiran Jalan Tamu Minggu, di sini, dipercayai berpunca daripada provokasi kedua-dua mereka yang masing-masing tidak memberi laluan semasa melalui jalan sempit.

Ketua Polis Daerah Kota Belud, Superintendan Shahrudin Mat Husain berkata, pihaknya terkesan video tular berkaitan pergaduhan dua lelaki berdurasi 42 saat yang dikongsikan di laman sosial Facebook.

Katanya, video yang dikongsikan memaparkan pergaduhan membabitkan dua lelaki menggunakan senjata.

"Hasil daripada siasatan polis mendapati pergaduhan berlaku jam 11.30 pagi, pada 22 Mac 2024 di kawasan laluan belakang tempat letak kenderaan berhampiran Jalan Tamu Minggu, di sini.

"Kejadian berlaku berpunca daripada provokasi kedua-dua pihak yang masing-masing tidak memberi laluan semasa melalui jalan sempit," katanya dalam kenyataan media, hari ini.

Menurutnya, kes disiasat mengikut Seksyen 160 Kanun Keseksaan kerana bergaduh di tempat awam.

"Mana-mana saksi awam yang melihat kejadian itu diminta tampil ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kota Belud untuk membantu siasatan atau boleh menghubungi pegawai penyiasat kes, Inspektor Izhafizan Haron di talian 014-6318003.

Terdahulu, dua lelaki gempar di media sosial semalam selepas menunjukkan masing-masing 'berperang' menggunakan parang dan besi.

-----

Gaduh sambil hayun parang, besi

Juwan Riduan
am@hmetro.com.my

Kota Belud: Pergaduhan dua lelaki gempar di media sosial semalam selepas menunjukkan masing-masing 'berperang' menggunakan parang dan besi.

Rakaman dua video mengenai insiden itu dikesan malam tadi, menunjukkan dua lelaki masing-masing menghayun parang dan besi hingga ada yang mengena paha seorang daripada mereka.

Pergaduhan kemudian dilihat berjaya dileraikan orang awam dan mangsa cedera dikatakan dihantar ke Hospital Kota Belud.

Difahamkan, kejadian itu berlaku pada 11.30 pagi berhampiran sebuah sekolah di daerah ini.

Ketua Polis Daerah Kota Belud, Superintendan Shahrudin Mat Husain ketika dihubungi memaklumkan menyedari video tular itu dan menyiasatnya.

"Setakat ini belum ada laporan rasmi dibuat mana-mana pihak. Dikatakan kedua-dua pihak sudah berdamai dan pergaduhan ada kaitan kekeluargaan," katanya.

Tiada ulasan: