"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Dakwaan Wan Saiful, fitnah terhadap saya

Harapandaily

Mohd Azizi Abu Naim (PN-Gua Musang) menafikan dakwaan yang dibuat oleh Datuk Wan Saiful Wan Jan (PN-Tasek Gelugor) atas alasan ia adalah fitnah yang dibuat untuk mencemarkan nama baiknya.

“Saya mengetahui perkara ini hanya selepas beliau membuat kenyataan tersebut kerana ketika itu saya di luar Parlimen, menghadiri sesi taklimat. Dakwaannya mengejutkan saya dan ingin saya tegaskan di sini bahawa saya tidak pernah menjemput atau memanggilnya berjumpa Perdana Menteri.

“Saya masih ingat saya jumpa beliau dan seorang lelaki yang tidak dikenali di sebuah kafe di Kuala Lumpur tahun ini.

“Dia beritahu saya bahawa dia ditemui oleh seseorang untuk memperoleh sokongan buat Perdana Menteri dan saya menunjukkan butiran dan perjanjian yang akan saya peroleh dengan menyokong Perdana Menteri.

“Saya memberitahunya saya mendapat peruntukan sama seperti MP lain di dalam kerajaan perpaduan.

“Untuk saya, kenyataannya tidak berasas dan bertujuan memfitnah saya. Jika benar, dia boleh kemukakan bukti seperti rakaman suara atau saksi yang menyokong dakwaannya,” katanya, lapor NST.

Azizi berkata beliau akan berbincang berkenaan dengan Speaker Dewan Rakyat sebelum mengambil langkah seterusnya ke atas Wan Saiful.
Hari ini Datuk Wan Saiful Wan Jan (PN-Tasek Gelugor) mendakwa bahawa dua orang ahli parlimen cuba mempengaruhinya, termasuk ucapannya agar menyokong kerajaan perpaduan.

Beliau turut menamakan ahli-ahli parlimen berkenaan – Mohd Azizi Abu Naim (PN-Gua Musang) dan Datuk Dr Zulkafperi Hanapi (PN-Tanjong Karang).

Tawaran-tawaran ini dibuat oleh Gua Musang dan dua individu yang dikenali sebagai Hasnan dan Datuk Azman pada 17 Jan.

“Satu lagi dibuat oleh individu yang memperkenalkan diri sebagai Datuk Rahim pada 26 Feb setelah diperkenalkan oleh Tanjing Karang.

“Antara tawaran yang dibuat ialah peruntukan kawasan parlimen, peruntukan projek RM2 juta, bayaran kos perubatan isteri saya, bayaran guaman kes mahkamah dan jumlah saguhati dan juga kes mahkamah saya akan digugurkan,” dakwa Wan Saiful.

Tiada ulasan: