"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Isu stoking kalimah 'Allah': Dr Muhamad Akmal bidas Siti Kasim

'Saya hanya jalankan tanggungjawab sebagai Muslim yang terkesan apabila agamanya dihina'
Dr Muhammad Akmal (kanan) dan Siti Kassim
Mohammad Khairil Ashraf Mohd Khalid
khairil.ashraf@hmetro.com.my

Kuala Lumpur: Ketua Pemuda Umno, Dr Muhamad Akmal Saleh membidas peguam Siti Kasim dan menyatakan beliau tidak mahu menjadi hero berhubung penjualan stoking yang tertera kalimah Allah oleh KK Super Mart.

Sebaliknya, Exco Kemajuan Desa, Pertanian dan Keterjaminan Makanan Melaka itu berkata, beliau hanya mahu menjalankan tanggungjawabnya sebagai seorang Muslim yang terkesan apabila agamanya dihina.

"Memang saya tidak mahu menjadi hero. Saya hanya mahu menjalankan tanggungjawab saya sebagai seorang Muslim yang terkesan apabila agamanya dihina.

"Setiap orang yang mempunyai iman walaupun senipis kulit bawang pastinya akan terasa apabila agamanya dihina. Kalau tidak terasa, tepuk dada tanyalah iman," katanya menerusi catatan di Facebooknya.

Sebelum ini, Dr Muhamad Akmal mengajak umat Islam untuk bersama memboikot kedai serbaneka KK Super Mart yang terpalit isu kontroversi penjualan stoking tertera kalimah Allah.

Ia kemudiannya mendapat reaksi daripada pelbagai pihak antaranya Setiausaha Agung MCA, Datuk Chong Sin Woon, Menteri Pengangkutan, Anthony Loke dan Menteri Pelancongan, Seni dan Budaya Datuk Seri Tiong King Sing.

Terbaru, Siti Kasim atau Siti Zabedah Kasim membidas beliau dengan menyatakan Dr Muhamad Akmal tidak mewakili masyarakat Melayu sambil mendakwa pendiriannya itu hanyalah berkepentingan politik yang bertujuan meraih sokongan orang Melayu Islam kepada Umno.

"Maaf Akmal, tetapi awak tentu tidak bercakap untuk saya atau ramai lagi, okay? Kita, orang Melayu tidak naif seperti sebelum ini. Sekarang ini, jangan eksploitasi perkara ini untuk memanipulasi sentimen agama dan perkauman untuk politik.

"Saya sudah lama mengatakan ahli politik, sama ada dari Pas atau Umno, semuanya sama," katanya.

Tiada ulasan: