"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

PRK DUN Pmtg Pasir: Kehadiran Samad Said Bukti UMNO Khianati Melayu.

Drs Mohd Rashidi Deraman

KEDATANGAN A. Samad Said melibatkan diri berkempen menyerang parti pemerintah, di Pilihan raya kecil Permatang Pasir N11 ini membuktikan bahawa UMNO bukan pejuang bangsa Melayu, tetapi pembelot dan pengkhianat bangsa Melayu. Demikian menurut kenyataan Dr Haji Mohd Hasyim bekas YDP PAS Kawasan Balik Pulau di sini pagi ini.

Menurut beliau, lambat bertindak menamatkan penggunaan bahasa Inggeris sebagai bahasa pengantar bagi subjek Sains dan Matematik di sekolah, menyebabkan hadirnya Dato A Samad Said melibatkan diri berkempen menyerang parti pemerintah. Penggunaan isu PPSMI oleh PAS dalam kempen ini dijangka dapat membantu kemenganan PAS membela hak orang Melayu malalui perjuangan Islamnya.

"PPSMI diiktiraf sebagai simbol perjuangan memartabatkan bahasa Melayu, sehingga PAS memberi Anugerah Pejuang Bahasa kepada Dato A Samad Said dan Dr Hassan Ahmad dalam muktamarnya di Shah Alam, Selangor baru lalu. Bila kerajaan BN pimpinan UMNO gagal menyelesaikan tuntutan PPSMI, sehingga pemimpinnya terpaksa mengguna pentas PAS menyerang UMNO.. maka tandanya 'UMNO gagal pertahankan hak Melayu dan sudah mengkhianati bangsanya sendiri'. " Jelas Dr Mohd yang juga editor Blog Ibnu Hasyim.

"Bagaiman nak harap boleh tolong bangsa lain, sedang bangsa sendiri pun tak terjaga? Saya ucap tahniah kepada beliau! Alhamdulillah." Katanya lagi.

-detikdaily.net-

Tiada ulasan: