"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

'Kontraktor OKU' punca binaan runtuh: NGO

Salhan K Ahmad
Kebanyakan projek berkualiti rendah di Terengganu, sehingga menyebabkan strukturnya runtuh dan retak, didakwa dimajukan oleh "kontraktor OKU (orang kuat Umno)", syarikat yang mempunyai hubungan rapat dengan pemimpin kerajaan negeri.

Projek tersebut termasuk pembinaan terminal pengangkutan awam bernilai RM4.2 juta di Kuala Berang yang terjejas apabila sebahagian bumbungnya runtuh semalam.

"Kita panggil kontraktor ini kontraktor OKU atau Orang Kuat Umno," kata Presiden Majlis Pemuafakatan Rakyat Terengganu (Mampat), Mohamad Fauzi Abu Samah.

"Kontraktor ini rapat dengan politik, itulah yang menjadi masalah bila dibuat bukan untuk kepentingan rakyat tetapi untuk kepentingan politik," katanya lagi.

Beliau diminta mengulas insiden struktur bangunan runtuh yang kerap terjadi di negeri itu tahun ini selepas bumbung stadium, yang baru disiapkan dengan harga RM300 juta, ranap awal Jun lepas.

Bumbung sebuah masjid di Kemaman pula yang dilaporkan berharga RM2.1 juta runtuh awal Oktober lalu.
-malaysiakini.com-

Tiada ulasan: