"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

PAS tolak usaha jahat hidupkan api perkauman

Mohd Sabri Said
BUTTERWORTH, 29 Jan:
Lajnah Perpaduan Nasional PAS Pusat menolak usaha jahat golongan tertentu yang mahu menghidupkan api perkauman di samping melihat negara tidak tenteram, aman dan menjadi kacau bilau.

Pengerusinya, Dr Mujahid Yusof Rawa, membidas sikap mereka yang tidak bertanggungjawab yang sengaja meleparkan kepala babi ke halaman dua buah masjid, baru-baru ini.

"PAS menolak perbuatan yang mahu melihat api perkauman menjadi serius sekaligus menghancurkan Malaysia secara beransur-ansur, " tegasnya kepada media sejurus dialog dengan masyarakat Kristian di Church Of The Nativity Of The Blessed Virgin Mary (NBVM), Chain Ferry, di sini semalam.

Beliau juga menasihatkan semua rakyat supaya tidak terpengaruh dengan tindakan pihak tertentu yang sengaja mengambil kesempatan terhadap isu kalimah Allah sedangkan usaha sedang dibuat oleh pihak mahkamah, peringkat kementerian atau ahli politik berjumpa seluruh rakyat menerangkan kebaikan Islam.

Tambahnya, ianya bukan bertindak membakar gereja, membuang kepala babi di halaman masjid dan sebagainya.

"Rakyat Malaysia sebenarnya bijak mengambil keputusan tidak terburu-buru dengan peristiwa yang terjadi sebaliknya berhati-hati kerana mahu jadikan Malaysia aman dan damai," tambahnya yang juga Ahli Parlimen Parit Buntar.

Beliau juga berkata, selain pihak polis parti-parti politik juga boleh menjadi pemantau untuk memastikan kejadian yang boleh mengucar kacirkan perpaduan kaum di negara ini tidak berulang.

Tiada ulasan: