"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Zulkifli Nordin Letak Jawatan atau Calun Bebas.?

mohdnoorawang
Yb. Haji Zulkifli Nordin seorang peguam dan seorang ahli parlimen Kulim-Bandar Baharu dari parti PKR. Namum Zulkifli Nordin dipecat dari PKR atas dasar melanggar dislin parti. Popular dengan isu kalimah Allah, bekas peguam DS Anwar Ibrahim kes liwat pertama. Zulkifli nordin seorang peguam Syarie dan peguam Civil.

Malah Zulkifli membaca khutbah Jumaat tanpa skrip. Hebat insan yang bernama Zulkifli Nordin. Hakikatnya Zulkifli Nordin sedikit keras dan ada ego tersendiri. Itu hak peribadi Zulkifli Nordin. Ahkirnya dipecat dari parti yang diwakilinya. Untuk menunjukkan jatidiri Zulkifli seharus letak jawatan dari wakil rakyat. Jangan jadi calun bebas. Kosongkan kawasan parlimen Kulim-Bandar Baharu.

Namun Zulkifli Nordin perlu bertanding semula atas tiket parti lain atau parti Umno (hanya contuh), Pada pandangan kami Zulkifli Nordin menang jika bertanding semula. Kalau berlaku tiga penjuru peluang Zulkifli agak tipis. Jika Zulkifli Nordin jadi calun UMNO pasti menang mudah. Peluang PKR untuk menawan semula parlimen Kulim-Bandar baharu teramat sukar jika berlaku pilihanraya kecil. Rakyat umum sudah benci dan bosan tingkalaku beberpa wakil rakyat PKR yang lari dari parti menjadi calun bebas. Rakyat tidak bodoh, yang jahatnya wakil rakyat lari dan menjadi calun bebas. Rakyat dan pengundi tidak akan menyokong lagi PKR.

Cukup setuju jika Zulkifli Nordin letak jawatan dan keluar PKR malah Zukifli Nordin sudah terpecat dari PKR. Jangan jadi calun bebas. Anda ada peluang untuk menang. Buktikan anda seorang pejuang tulen. Bagaimana kalau Zulkifli nordin masuk umno dan bertanding semula atas tiket BN?. Perlu diingat peluang Zulkifli Nordin untuk menang ada tapi peluang tipis jika bertanding bukan atas tiket BN/UMNO. Dan peluang PKR untuk menang amat sukar.

Tiada ulasan: