"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Anwar : Dalang Video Seks Dapat "Perlindungan Khas"


SEPANG, 11 JUN: Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim sekali lagi melahirkan keyakinan bahawa dalang penyebaran video lucah yang dikaitkan dengan dirinya mendapat "perlindungan khas" daripada pihak tertentu.

Hal ini katanya bertambah jelas apabila sehingga kini pihak berkuasa masih gagal untuk membuat sebarang tangkapan.

“Siapa tauke besar di Malaysia boleh edarkan VCD lucah ini? Sudah tentu dia tauke besar... siapa yang buat ini sudah tentu diberikan perlindungan dan jaminan.

“Apa jaminannya? Untuk jatuhkan Anwar Ibrahim, selepas kes liwat tidak berjaya sekarang video seks pula,” katanya pada pada ceramah perdana Agenda Negeri Selangor di Dewan Serbaguna Bandar Baru Salak Tinggi di sini, malam tadi.

Selepas tayangan secara terbuka yang dilakukan oleh trio 'Datuk T' yang terdiri daripada bekas Ketua Menteri Melaka, Tan Sri Rahim Thamby Chik, ahli perniagaan Datuk Shazryl Eskay Abdullah dan bekas bendahari Perkasa, Datuk Shuib Lazim, penyebaran video seks yang mengandungi imej mirip ketua pembangkang itu tersebar melalui internet dan juga dalam bentuk VCD ke serata Selangor.

Sasarannya bukan hanya Ketua Kampung, malah pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat juga.

Difahamkan selain diedarkan dalam ceramah yang dianjurkan Pakatan Rakyat, VCD lucah itu juga diposkan ke rumah pemimpin parti perikatan itu.

Terbaru Ketua Wanita PKR Zuraida Kamaruddin telah menerima VCD lucah itu yang diposkan ke rumahnya di Ampang.

Dalam pada itu, Anwar pada ceramah sama turut mengingatkan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul khalid untuk melakukan pelbagai perubahan di negeri ini tanpa mengenepikan kepentingan rakyat.

“Selangor mesti terus melakukan pembangunan, tarik lebih banyak pelabur tapi jangan lupa matlamat... iaitu pembangunan insan bukan buka gedung, buka kilang tapi pendapatan rendah, bukan naikkan harga minyak yang akhirnya rakyat merana dan ini bertentangan dengan prinsip Islam.

“Kita mesti melakukan ihsan, berikan keadilan dan jaga kebajikan rakyat, jadi kita perlu perbanyakkan program yang memberi matfaat kepada masyarakat,” katanya.

Malah tegas beliau, setiap janji yang dilafaz haruslah dikotakan.

“Jangan kita sambil melakukan pembangunan (pada masa sama) kita robohkan pula.

“Jadi pemimpin bukan hanya pandai bercakap tapi mesti menunjukkan keilkhlasan jiwa kepada rakyat,” katanya.
-tvsnews-

Tiada ulasan: