"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Video Seks Mat Sabu pula di sekitar Ampang

TinBuruk  

Saya cukup gemberi apabila Timbalan Presiden PAS baru, Mohamad Sabu enggan mengulas berkenaan penyebaran video seks yang dikaitan dengan beliau dikatakan diedar di sekitar Ampang menggunakan letterhead berlogakan PAS.

Bodoh! kalau nak guna letterhead PAS, buat semasa Muktamar baru nampak real sedikit boleh pula tuduh geng Ustaz Nasha yang buat. Bolehlah pecah belahkan PAS. 

Tuan Guru Nik Abdul Aziz telah mengeluarkan kenyataan bahawa tak masuk syurga sekiranya membuat tuduhan kepada seseorag termasuk membuat tuduhan melalui video seks sehingga Muhyiddin dakwa Nik Aziz keluar fatwa baru. Jika kita biasa dengan kuliah atau kenyataan TG Nik Abdul Aziz kita boleh faham maksud 'dalam'nya.

Ramai juga tidak memahami kenyataan Tuan Guru Abdu Hadi Presiden Parti Islam Semalaysia (PAS), Datuk Seri Abdul Hadi Awang, yang menolak penggunaan video sebagai saksi (bukan bahan bukti) dalam kes zina dan liwat. Menurut Datuk Seri Abdul Hadi, video tidak boleh menjadi saksi kerana tiada mata dan telinga.

Sepatutnya sebelum kita mengulas kenyataan Presiden PAS ini, kita harus mendalami kenyataan-kenyataan sebelumnya bagi mendapat gambaran sebenar apa yang dimaksudkan oleh Presiden PAS ini.

Nak mendalami kenapa video tak boleh jadi saksi sebagai maksud Presiden PAS, lihat video di atas. Video ini sendiri tak boleh nak memberitahu kita dia diedit atau tidak. Apa reaksi gambaran orang yang sedang bercakap, sinis ke, seriuskan, main-main ke...

Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man pula mengingatkan umat Islam jangan mengejutkan fitnah yang sedang tidur kerana bahayanya akan menimpa semua orang. Menurutnya, Allah SWT menyatakan kejahatan fitnah bukan hanya terkena kepada orang zalim sahaja sebaliknya akan terkena kepada sesiapa sahaja.

Nasrudin Hassan Tantawi, Ketua Pemuda pernah berkata, tindakan Datuk T mendedahkan video seks tersebut tanpa mengemukakan bukti yang kukuh dan tidak menepati syarat-syarat yang sepatutnya dalam Islam lebih bersifat mengaibkan.

Manakala dua tokoh agama iaitu Mufti Perak Tan Sri Harussani Zakaria dan Dr Badrulamin Bahrom berkata cara terbaik menyelesaikan isu video lucah adalah mengikut syariat Islam iaitu dengan menfailkan pertuduhan qazaf.

Diriwayatkan oleh Abdurrahman bin Abi Bakrah: Abu Bakrah, Ziyad, Nafi’ dan Syabl bin Ma’bad berada di sebuah kamar tingkat dua dan Mughirah berada di kamar bawah yang berseberangan. 

Angin bertiup, pintu terbuka dan tirai terangkat. Dan mereka menyaksikan Mughirah berada di antara kedua paha seorang perempuan. Dan mereka berkata satu dengan yang lain: Kami telah diberi percobaan oleh Mughirah. Abdurrahman melanjutkan: Kemudian Abu Bakrah ra, Nafi’ ra dan Syabl ra memberi kesaksian, tetapi Nafi’ tidak mengungkapkan dengan pasti bahwa Mughirah telah menzinai perempuan itu. Dan Umar mencambuk mereka bertiga kecuali Ziyad. Tetapi Abu Bakrah ra tidak puas. Ia berkata: ‘Bukankah kamu telah mencambukku? Umar menjawab: ‘Benar’. Abu Bakrah melanjutkan: ‘Dan aku bersaksi dengan nama Allah, bahwa Mughirah telah melakukannya’. Umar mau mencambuknya sekali lagi. Namun Ali berkata: ‘Bila penyaksian Abu Bakrah dijadikan penyaksian dua orang, maka rajamlah juga sahabatmu’. 

Kesimpulannya walaupun dah ada 3 saksi melihat secara 'live' Saidina Omar masih lagi tidak menerima pengsaksian mereka kerana tak cukup syarat 4 orang.

Apa salahnya dalam hal ini kita ikut ajaran Islam, anutan kita? 

http://tin-buruk.blogspot.com/

Tiada ulasan: