"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Laporan forensik dedah Shamil dibunuh dari jarak dekat


PETALING JAYA: Remaja mangsa tembakan Polis, Muhammad Shamil Hafiz Shafie dibunuh dari jarak dekat, kata Naib Presiden KEADILAN, N. Surendran.
Bukti itu katanya, berdasarkan laporan yang dikeluarkan Jabatan Forensik Hospital Tuanku Ampuan Rahimah (HTAR), Klang.
“Mangsa yang ditembak di bahagian dahi dan dada sebenarnya berada pada jarak yang dekat dengan berkedudukan lebih rendah daripada penembak,” kata Surendran.
“Luka berbentuk bulat selaras dengan luka tembakan masuk pada bahagian dahi di antara kedua-dua kening berdiameter 0.5 cm.
“Terdapat lebam dan luka lelas mengelilinginya, kawasan berukuran 1×1.5 cm. Arah  tembakan 45 darjah ke belakang ke kanan dan tembus.
“Manakala pada bahagian sebelah kanan dada, 2.5 cm dari puting kanan, dari tulang tengah dada 7.5 cm berdiameter 0.5 cm,” kata Surendran memetik laporan itu.
Justeru KEADILAN menuntut Peguam Negara  mendakwa mereka yang terlibat untuk dihadapkan ke mahkamah.
Mohd Shamil Hafiz Shafie, 15, Mohd Khairul Nizam Tuah, 20, dan Mohd Hanafi Omar, 22, maut ditembak polis dalam kejadian pada awal pagi 13 November tahun lalu di Glenmarie, Shah Alam.
Pihak polis mendakwa kesemua remaja  itu sebagai penjenayah tegar kononnya dikenali sebagai ‘geng minyak’.
Berita lanjut menyusul.

Tiada ulasan: