"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Anak Ketua Menteri Sarawak diarah senaraikan harta dalam 7 hari

Mahkamah Tinggi Syariah Kuala Lumpur hari ini mengarahkan anak Ketua Menteri Sarawak Datuk Seri Mahmud Abu Bekir Taib untuk mengemukakan dokumen berkaitan asetnya kepada bekas isteri beliau.

NONEKeputusan itu telah dibuat oleh Hakim Mahkamah Syariah Mohamad Abdullah yang menolak bantahan awal yang dibuat oleh peguam Mahmud Abu Bekir.
Dengan ini, pengerusi Cahaya Mata Sarawak itu diwajib menyenaraikan asetnya dalam masa tujuh hari bagi menentukan tuntutan harta sepencarian yang dibuat oleh bekas isterinya Shahnaz A Majid.

Menurut tuntutan Shahnaz, bekas suaminya mempunyai pelbagai aset dalam bentuk saham, hartanah di dalam dan luar negara.

Berikutan penceraian itu, beliau menuntut harta sepencarian dan hadiah berjumlah RM400 juta.

Kedua-dua Mahmud Abu Bekir dan Shahnaz hadir di mahkamah, hari ini.

Tiada ulasan: