"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Anwar tidak layak jadi perdana menteri?

anaabdullah
Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak ketika berucap pada majlis jamuan Janji Ditepati di Stadium Majlis Perbandaran Manjung Perak, berkata Pakatan rakyat tidak mampu memerintah
Sehubungan dengan itu,Tun Dr Mahathir Mohammad ketika menjawab soalan seorang peserta pada sesi dialog selepas menyampaikan ucaptama pada majlis Bicara Negarawan, Pemantapan Profesionalisme, Tranformasi Budaya Kerja dan Pentadbiran Pegawai-pegawai Tadbir Negeri Johor, Kedah, Kelantan dan Terengganu di Taman Tamadun Islam Kuala Terengganu berkata, Anwar tidak layak jadi perdana menteri.

Pendek kata dimana sahaja perdana menteri dan bekas perdana menteri pergi pasti itulah serangan terhadap pakatan dan rakyat dan Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk membuat rakyat yakin dan mengundi umno/BN pada PRU 13 nanti.
Setakat hari ini barangkali sebanyak 2.5 juta ahli umno percaya dan yakin dengan kata kata Perdana menteri Mohd Najib Razak bahawa Pakatan rakyat (pembangkang) tidak mampu memerintah.Tetapi belum tentu mereka yakin dengan kata kata Tun Mahathir, Anwar tidak layak jadi perdana menteri.

Akan tetapi kita kena ingat sebanyak 500 ribu ahli umno tidak percaya dengan kata kata perdana menteri satu Malaysia dan bekas perdana menteri ke 4 yang pakatan rakyat (pembangkang) tak mampu memerintah. Mereka yakin pakatan rakyat mampu memerintah Negara Malaysia.

Atas sebab itulah 500 ribu ahli umno mengundi pakatan rakyat pada pilihanraya umum ke 12 dahulu.punca dapat menafikan 2/3 parlimen. Demikian juga MCA yang Presidennya Dr. Chua Soi Lek turut berkata pakatan rakyat tak mampu memerintah konon ketika cuba bersandiwara di depan Najib di perhimpunan Agung partinya.

Alasan Najib mengatakan Pakatan Rakyat (PR) yang dianggotai tiga parti berbeza sanggup bersandiwara dan berpura-pura sesama sendiri semata-mata untuk menumbangkan kerajaan Barisan Nasional (BN) PRU 13 nanti mungkin tak boleh diterima.

Sejarah telah membuktikan Kelantan yang diperintah oleh PAS mendapat pujian audit Negara yang menunjukkan kerajaan yang baik dan boleh dipercayai dan mampu memakmur dan mesejahterakan rakyat.

Tun Mahathir pasti amat tahu Anwar tidak layak menjadi Perdana Menteri kerana Ketua Umum PKR itu mempunyai “karektor yang tidak boleh sebagai pemimpin.dan bertanya “Apakah kita nak pilih orang macam ini sebagai pemimpin, dijawapanya, orang macam ini tidak dibenarkan gantinya. Dia harus disingkirkan.Memang pun, kerana Anwar dianggap musuh ketatmya.

Untuk menguatkan hujahnya, Tun Mahathir berkata,“dalam mesyuarat MT (Majlis Tertinggi) dengan sebulat suara bersetuju Anwar dikeluarkan dari Umno, bukan keputusan saya seorang.Kita tak boleh terima manusia yang moral terlalu rendah untuk menjadi pemimpin kita, kita malu dengan pemimpin macam ini,”

Tun Mahathir malu dengan Anwar, tapi tidak segan silu mengatakan Dr Ling liong Sik seorang yang jujur dan tidak menipu, Demikian pandangan seorang musuh terhadap musuhnya dan pandangannya terhadap kawan akrabnya. Musuh miskipun baik tetapi jahat padanya. Kawan akrab miskipun jelas jahat tapi dianggap jujur dan baik.

Pada penulis, semua itu prejudis belaka.

2 ulasan:

walkstar berkata...

kalau anwar mahupun pemimpin PR lain tak mampu jadi pm mahupun menteri,siapa yang layak pada pandangan najib haramjadah nih?Puak umno aka syaitan?Ptuihhhhh

Wak Labu Farm berkata...

Salam tuan empunye blog,
Wak minta jasabaik tuan kire nye boleh di senaraikan
blog hambe,

wak-labu.blogspot.com

Terima Kasih