"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

RAIS YATIM!! Ini rumah SIAPA ???


Anak Sungai Derhaka
Soalan di atas bukannya ditanya oleh aku.. tapi ditanya oleh sebuah NGO iaitu Jingga 13 kepada YB Datuk Seri Utama Dr. Rais Yatim..
NGO tersebut bertanya kepada Rais Yatim, kerana Robengah pernah berkerja dengannya di Malaysia suatu masa dulu..
Disamping bertanya rumah siapakah dalam gambar di atas mereka juga mendesak agar Rais menjelaskan dari manakah sumber kemewahan Robengah di Banjanegara, Indonesia hingga beliau mampu hidup senang.

Kerana menurut jurucakap mereka, mana mungkin seorang amah mampu membina rumah bernilai hampir RM100K dengan hanya lima tahun bekerja di Malaysia.

Kesenangan dan kemewahannya terserlah dengan tersergamnya rumah beliau yang dianggarkan bernilai RM100,000.00

Ini dari Saudara Fariz Musa..

MEMORANDUM KEPADA YB DATUK SERI UTAMA DR. RAIS YATIM ;

JINGGA 13 DESAK RAIS YATIM JELASKAN DARI MANAKAH SUMBER KEMEWAHAN ROBENGAH DI BANJANEGARA , INDONESIA HINGGA MAMPU HIDUP SENANG DAN PUNYAI RUMAH DIANGGARKAN RM100 RIBU

TARIKH :l 19 OKTOBER
JAM : 2.30 PETANG ( SELEPAS SOLAT JUMAAT )

TEMPAT : KEMENTRIAN PENERANGAN , KOMUNIKASI DAN KEBUDAYAAN , KOMPLEKS SULTAN ABDUL SAMAD , JALAN RAJA , KUALA LUMPUR

Gambar diatas sumbernya di ( SINI )

Tiada ulasan: