"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Inilah orangnya yang bakal menentang Khairy Jamaluddin untuk jawatan Ketua Pemuda Umno

PETALING JAYA: Hasrat Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin untuk menang tanpa bertanding bagi jawatan Ketua Pemuda pada 12 Oktober depan tidak tercapai apabila anak bekas Naib Presiden Umno, Tan Sri Sanusi Junid dijangka mencabarnya.
Anak Sanusi, Akhramsyah Muamar Ubaidah, adalah anak Sains MARA dan juga ahli setia UMNO (no 01827033, Bendang Baru, Langkawi).

Berijazah Sarjana Kejuruteraan Kimia dari Imperial College, London, dan aktif mengasas, mengerak dan menghidupkan NGO sejak zaman universiti lagi. Kini diamanahkan sebagai Presiden Persatuan Kelab-Kelab Belia Malaysia (MAYC) sesi 2010-2012.

“Saya ingin mengabdikan diri, berganding bersama kawan-kawan, untuk mengembalikan kegemilangan ke Pergerakan pemuda Umno Malaysia berlandaskan nilai-nilai keikhlasan dalam perjuangan serta bersatu dalam melaksanakan agenda,” tulisnya dalam blognya Tangents:Restless musings of a Malay mind pada 14 September lalu.

Beliau akan membuat pengumuman rasmi tidak lama lagi.
Pada tahun 2009, Khairy ditentang anak Tun Dr Mahathir Mohamad, Datukl Mukhriz dan Datuk Dr Khir Toyo dalam pertandingan tiga penjuru. Tetapi kall ini Khairy ditentang anak Sanusi yang kebetulan pula Sanusi adalah kawan rapat Dr Mahathir.

Tiada ulasan: