"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Ini Bukti PASMA Perancangan PKR dan Geng Anwar Dalam PAS

AbuYa
Saya pernah menulis perancangan PASMA ini dalam feacebook dan pada awalnya orang tak percaya kerana saya sebut nama-nama mereka yang terbabit adalah "orang kuat" PAS dan PKR. Katanya fitnah. Saya butirkan setiap perancangan mereka kerana kawan saya adalah orang kuat dalam hal ini antara perancang.

Mereka yang merancang PASMA ini mempunyai sumber kewangan yang sangat kukuh. Jangan tanya saya dimana wang ini diperolehi?? Hanya saya boleh sebut Selangor satu satu sumber wang yang baik kepada mereka.

Mereka bersunguh-sungguh untuk jatuhkan kepimpinan Ulama PAS termasuk Presidennya. Gerakan ini telah dilancarkan secara halus begitu lama sehingga ramai yang sudah "termakan" dan sukar untuk golongan PAS yang benar atau ulama nak baiki minda mereka ini yang memang merasakan kepimpinan ulama sudah ketinggalan.

Mereka sudah merangka pelan sangat baik untuk Muktamar ke-61 dan jangan hairan kepimpinan ulama dalam PAS akan tinggal sebagai kenangan sahaja.

Sebab apa saya kata macam itu, sebab mereka ini guna apa cara sekali pun untuk tujuan ini semada baik atau buruk persis seperti carakerja umno (maaf saya sebut).

Sekarang PASMA dilancarkan di Besut dan gambar di atas adalah menjawab tulisan saya yang lalu. PKR telah digerakkan untuk kawasan PAS kuat.
Saya perturunkan semula tulisan saya pada JUN 2014 lalu. Semasa saya menulis perkara ini nama PASMA masih belum wujud. Orang pun tak nak baca. Tapi semua perancangan yang saya tulis sedang dilakukan dengan peruntukkan besar yang akan didedahkan kemudian.
...............
Saya diberitahu oleh seorang kawan bahawa ada pertemuan beberapa pimpinan PKR dan pimpinan PAS yang pro kepada Anwar di KL. Pertemuan ini telah merangka beberapa perkara strategi untuk memastikan beberapa perkara antara lain ialah memastikan Pakatan Rakyat kekal sehingga PRU-14 dan juga memastikan pengaruh Presiden PAS tidak kuat kepada akar umbi.

Pertemuan ini juga mencadangkan antara beberapa agenda yang berbentuk jangka pendek dan jangka panjang sehingga Muktamar PAS ke-61 iaitu 2015.

Pada pendedahan kali kawan saya hanya memberi fokus kepada cadangan menubuhkan satu persatuan yang dinamakan Persatuan Ummah Sejahtera Malaysia (PASMA).

pertubuhan ini memberikan sasaran untuk menghalang PAS meninggalkan PR dan membesarkan momokan PAS akan bekerjasama dengan UMNO bagi tujuan rakyat bawahan yang pro Pakatan Rakyat akan merasai curiga kepada kumpulan atau groups ulama dan mereka yang berkecenderungan untuk meninggalkan Pakatan Rakyat.

Kawan saya menyebut antara yang akan dilakukan:-

1. Siri pertemuan PASMA di seluruh negara.
2. Memberikan bantuan secara kewangan dan kemudahan kepada pengerak PasMa
3. Melobi perwakilan yang akan ke Muktamar PAS ke-60 (jangka masa pendek) dan ke-61 (jangka masa panjang)
4. mengerakkan blogger (blog) dan facebooker (facebook dan whatsapp) untuk menyerang kumpulan konservatif dalam PAS (geng ulama)
5. memastikan imej Presiden PAS jatuh dan menggalakan pengkritikan secara terbuka di media sosial SERTA akhbar.

Saya juga diberikan nama-nama mereka yang mengadakan pertemuan tersebut. Tapi buat masa ini saya simpan dan ingin melihat komen anda di facebook. Sejauh mana anda anda maklumat berkenaan perkara ini.

4 ulasan:

Unknown berkata...

dah orang dalam pas semuanya dah jadi macam umno. maka perlulah wujudkan pasma. lagi satu dah orang taknak kamu keluarlah dari PR dengan segera dan join UMNO.

kiedentech berkata...

Golongan PASMA lahir dari kumpulan professional dalam PAS yang akan di tendang keluiar oleh golongan UG yang di pimpin oleh haji hadi, nik amar dll. lebih baik mereka berada dalam PASMA kerana apabila TGNA meninggalkan dunia ini perlindungan untuk mereka ini tidak wujud

Malaysiabaru berkata...

Lawak depavalii ke ni

reymond grey berkata...

Betul juga cakap Tun M Anwar si mana pun suka buat kecoh. Anwar tuduh Tun M galakkan kronisma tapi nampak Anwar sendiri yang laksanakan kronisma Anak MP pantai Bini DUN kajang. tak siapa pulak dalam keluarga dia nak di lantik lagi. Macam lah dalam PKR tak ada cerdik pandai melainkan dari keluarga dia je.