"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

11 Kebaikan Tidak Memakai Tudung Bagi Muslimah Malaysia

Pejuang_Islam
1. Anda tidak perlu membuang masa memakai hijab atau tudung. Lama! Boifren takyah tunggu lama. Suami pun takyah nak marah2.

2. Anda tidak berasa panas. Iklim Malaysia yang berbahang mampu membuatkan pemakai tudung tidak selesa.

3. Jika anda mempunyai rambut yang cantik beralun, semua orang dapat melihatnya.Apatah lagi jika anda mewarnakan rambut anda, sayang jika hanya anda dan family anda yang melihat.

4. Tidak akan ada orang yang menuduh anda cuba tutup kesan love bite boifren dengan tudung.

5. Penjimatan duit yang agak banyak kerana harga tudung sekarang bukan murah. Tak masuk lagi duit nak kena beli brooch.

6. Nak ambik wuduk senang. Nak solat senang. Sarung aje telekung. Habis aje solat, bukak dan teruskan kehidupan.

7. Tak perlu risau tudung dipakai senget atau tak sama tinggi.

8. Jika anda ke Amerika, orang tempatan tidak akan takut dengan anda.

9. Cakap telefon senang. Henfon boleh terus kena dengan telinga.

10. Anda tak payah seterika tudung. Save time, save electricity, mesra alam.

11. Awek bertudung naik motor dengan boifren? *****ES! Awek free hair naik motor dengan boifren? Biasa aje.Masyarakat akan accept kau naik motor dengan boifren.

..............

Sayangnya, ada satu aje keburukan tidak memakai tudung ;
Anda tidak diterima untuk menyertai ruangan di majalah Hijabista.

Tapi pada aku, kalau sekadar pakai hijab semata2 untuk tayang kat orang lain dan nak berfesyen2 semata2, tapi dalaman diri tu sebenarnya hanya seorang gadis yang kononnya cool dan rasa urban sebab pakai tudung bermacam style dan mengharapkan ada orang lain cakap dia cun sebab dia mampu pakai tudung bermacam layer,bermacam kaler...tak rugi kot tak dapat masuk majalah Hijabista.

Jadi sebenarnya, tak ada langsunglah keburukan tak memakai tudung; di dunia yang fana ini.

Update : Bapak ah ramai boleh percaya benda ni dan menyokong aku tulis. Kepada yang menyokong benda ni, aku jelaskan, aku sarkastik semata2. Gila kau nak menyokong gadis tak pakai hijab ni? Walaupun aku suka tengok cleavage tapi aku tetap perjelaskan kat sini, cleavage yang terbaik adalah cleavage yang tidak kelihatan.

Perempuan yang terbaik, adalah perempuan yang kita tak nampak kulit dia. Macam lauk nasik campur, kalau tak bertutup, banyaklah lalat yang hinggap, kan?

Aku sarkastik sebab bila aku tulis "sila tutup aurat" ada orang bangkang, aku tulis "silalah jangan tutup aurat" ada pulak orang yang sokong. Aku assume dia ni orang yang sama, hahaha

Tiada ulasan: