"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Selepas Anda Baca Artikel Ini, Anda Mungkin Tidak Lagi Makan MC'DONALDS, KF


Rasa lapar? Anda mungkin mahu membaca artikel ini sebelum pergi ke tempat makan fast-food kegemaran untuk mendapat makanan toxic anda...Banyak orang tahu yang “fast-food” menggemukkan dan tidak sihat, tapi tahukah anda yang ia juga boleh merosakkan badan anda dengan cara yang lain juga? Anda mungkin fikir ‘tetapi ia sedap dan murah’. Betul, tetapi makanan ini mempunyai beberapa kualiti yang anda tidak mahu tahu. Jom tengok!!!

1.) Ammonium Sulfate
Ini digunakan sebagai bahan baja dan racun serangga

2.) Silicone Oil
Chicken McNugget dipenuhi dengan dimethylpolysiloxane, minyak silicon yang digunakan untuk membuat lensa kontak dan barangan medical

3.) Cysteine-L
Cysteine-L hanya boleh didapati daripada bulu itik…. atau RAMBUT MANUSIA. Ia digunakan sebagai bahan perasa di dalam daging...

4.) TBHQ
Ia racun yang boleh membunuh. Terdapat didalam 18 makanan di menu Mcdonald.

5.) Propylene Glycol
Propylene glycol didapati didalam anti-freeze dan rokok electronic.

6.) Dadah prescripsi!
Ubat seperti anti-kemurungan diberi kepada ayam dan lembu di kandang mcdonald… dan ubat ini akan masuk ke dalam badan pemakan burger McDonald.

7.) Dimethylpolysiloxane
Boleh didapati dikebanyakan makan goreng… dan juga mainan plastik.

8.) Carminic Acid
Didapati dari Cochineal bees, dan digunakan sebagai pewarna merah.
9.) Cellulose
Anda boleh menjumpai compound ini didalam kayu… dan juga barang seperti kertas....Selepas membaca ini, saya tidak mahu lagi memakan McDonald. Anda pula bagaimana???? via kakimediapanas.

1 ulasan:

Daniel Hadi berkata...

Kerajaan x haramkan..Jabatan Agama Islam xlarang (xde konek takut dgn kerajaan) so makan je lah..