"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Mati selepas minum air jampi

Nairobi: Seorang pemandu bas mati selepas minum air yang dijampi seorang dukun untuk membuktikan dia tidak mencuri buku.

Kejadian itu mencetuskan kemarahan penduduk kampung di daerah Kisii, barat daya Kenya.

Lembaga pengarah sekolah kampung berkenaan sebelum itu meminta khidmat seorang dukun menjejaki lelaki yang mencuri buku sekolah.

Pemandu bas itu menawar diri untuk meminum air yang dijampi dukun berkenaan untuk membuktikan bukan dia yang mencuri.

“Dia dicabar dan dia menyahut cabaran itu untuk minum air jampi berkenaan,” kata ketua polis tempatan Simon Kiragu kepada akhbar Daily Nation.

Pemandu berusia 33 tahun itu tidak sedarkan diri dan disahkan mati sebaik minum air itu.

Penduduk kampung yang marah kemudian bertindak balas terhadap lembaga sekolah dengan membakar bas sekolah dan rumah timbalan pengetua.
-Agensi/hmetro-


Tiada ulasan: