"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Menitis airmata tengok video adik ini

Tranungkite


Ainaa Amanda: Mama, mengapa adik takde tangan?

Ibu: Takde tangan sebab tangan sebab tuhan tak bagi kat kite. Tangan adik ada kat syurga.

Ainaa Amanda: Kenapa tangan adik takde tadi? Sebab tuhan benci kat adik ke?

Ibu: hmmm....

Ainaa Amanda: Kenapa tuhan benci kat adik? Adik buat orang ke? Marah orang ke?

Ibu: Tak ade sayanggg

Ainaa Amanda: Abis tu adik buat ape?

Ibu: Adik tak buat ape-ape salah, tangan adik takde sebab tuhan tak bagi. Tangan adik kan ade kat syurga. Adik nanti pergi syurga tangan dah ade kat sana. Faham tak? Adik jangan sedih tau. Ok?
Kisah Adik Ainaa Amanda Yang Tabah




Adik Ainaa Amanda Shahzali mencuba tangan 'bionik' yang disumbangkan seorang ahli perniagaan, Sujana Mohd Rejab, 47, yang juga pencipta tangan mekanikal menggunakan teknologi 3D Printer itu.

Saksikan video penuh termasuk aksi Ainaa menangkap bola menggunakan tangan 'baru' itu dalam ruangan IMBAS di akhbar Harian Metro esok.

Muat turun aplikasi HM-IMBAS dalam App Store atau Google Play Store, cari segmen Augmented Reality dan scan di ruangan tertera logo IMBAS.

Video oleh Sujana Mohd Rejab.

Tiada ulasan: