"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Ini Caranya Dapatkan Kembali Akaun Facebook Yang Digodam

Hairi Ariff
Seringkali kita mendapat berita tentang akaun Facebook seseorang digodam. Ironinya, akaun individu yang kerap digodam merupakan akaun yang kerap mengeluarkan kata-kata kesat atau berjanji untuk mengaibkan diri diatas sesuatu pertaruhan. Pertambahan laman web ‘phishing’ di Facebook juga merupakan kemungkinan seseorang digodam.

Facebook ternyata mengambil serius akan masalah akaun yang digodam seterusnya mengeluarkan altenatif terbaik untuk mendapatkan kembali akaun Facebook iaitu Facebook Hacked.

Sekiranya akaun Facebook anda digodam, jangan panik kerana Facebook Hacked bakal membantu anda mendapatkan akaun Facebook anda semula. Apa yang perlu anda lakukan adalah layari Facebook Hacked.

facebook-messenger-apple-ios-macbook-iphone-4-5-6-app

Di laman ini, anda akan diminta untuk memasukkan kata laluan dan seterusnya melalui beberapa soalan sekuriti dalam mendapatkan kembali akaun Facebook peribadi anda. Kaedah yang sama sepertimana anda lupa kata kunci email atau akaun anda. Sangat mudah bukan?

Kami harap dengan adanya fungsi ini anda akan lebih peka dengan soalan sekuriti yang disediakan Facebook yang sering dipandang enteng kepentingannya. Adalah dinasihatkan juga untuk menukar kata laluan Facebook beserta email anda jika sudah lama digunakan bagi mengelakkan daripada sebarang kes melibatkan akaun anda digodam.
-detikdaily.net

Tiada ulasan: