"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Senarai pemimpin parti BERSATU


PUTRAJAYA: Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad dinamakan sebagai pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) yang baru sahaja didaftarkan pada petang tadi. Sementara itu,

Bekas Timbalan Presiden Umno, Tan Sri Muhyiddin pula dinamakan sebagai presiden parti.

Berikut adalah senarai nama pemimpin tertinggi parti baru itu:

Pengerusi: Tun Dr Mahathir Mohamad

Presiden: Tan Sri Muhyiddin Mohd Yassin

Naib Presiden: Datuk Seri Mukhriz Mahathir

Setiausaha: Kamarulazman bin Habibur Rahman

Bendahari: Ainina binti Saadudin

Jawatankuasa: 1) Akhramsyah Muammar Ubaidah Sanusi

2) Syed Saddiq bin Syed Abdul Rahman

Pada awalnya BERSATU dicanang sebagai parti untuk kaum Melayu namun Muhyiddin mengumumkan ia terbuka juga kepada bukan Melayu namun hanya sebagai ahli bersekutu.

Tiada ulasan: