"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

6 sekeluarga maut dikurung perompak dalam tandas

Jakarta – Polis menemui mayat enam orang termasuk seorang kanak-kanak berusia enam tahun dalam bilik air sebuah rumah, hari ini.

Mereka dipercayai maut akibat lemas selepas dikurung sejak semalam dalam tandas itu oleh kumpulan perompak bersenjata.

Jurucakap polis Jakarta, Argo Yuwono, berkata empat perompak memecah masuk rumah mereka di kejiranan mewah itu, semalam.

Perompak berkenaan mengurung 11 orang merangkumi ahli keluarga, orang gaji dan pemandu dalam bilik air seluas dua meter panjang dan satu meter lebar dan mangsa hanya ditemui awal hari ini, kata Yuwono.

“Mereka membawa senjata dan parang,” kata Yuwono mengenai kumpulan perompak terbabit berdasarkan kenyataan seorang saksi.

Lima lagi mangsa berada dalam keadaan kritikal dan sudah dikejarkan ke hospital, katanya. 
BH Online

Tiada ulasan: