"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Entiti hantu berjaya dirakam


Sebuah kamera papan pemuka berjaya merakamkan entiti paranormal yang kelihatan sedang duduk di tengah jalan raya yang popular dengan kejadian seram.

Ketika kereta tersebut melalui selekoh itu, entiti berkenaan dilihat dengan jelas sedang menyilangkan kaki seperti kedudukan bersila sehingga membuatkan pemandu dan penumpang kereta terbabit menjadi panik.

Memetik kenyataan pemandu kereta tersebut di laman Facebooknya, Aswan Yap berkata, dia dan rakannya kerap menonton filem seram dan mengetahui bahawa perkara seperti itu tidak boleh dibuat main.

“Ketika kami berhenti, semua lampu amaran menyala dan kamera papan pemuka mula menunjukkan masalah.
“Jika anda mengatakan yang di atas jalan itu adalah kucing atau sampah atau apa sahaja, saya benar-benar berharap anda tidak memiliki lesen kereta.

“Jika pandangan anda sungguh teruk, anda tidak layak memandu,” tulisnya pada 6 Mei lalu.

Sementara itu, portal berita popular di United Kingdom, Mirror tidak ketinggalan melaporkan mengenai kejadian menyeramkan itu.

Lapor Mirror, pemandu tersebut segera memberhentikan kereta dan berkata kejadian itu sungguh menyeramkan.

Kemudian, penumpang kereta tersebut juga kedengaran mengiyakan kata-kata pemandu itu.

Tanpa berfikir panjang, Aswan mengundurkan kereta untuk melarikan diri daripada entiti yang disangka hantu itu.

Video tersebut dirakam pada waktu malam di kawasan yang sunyi berhampiran Taman Tasik Perdana dan Bukit Tunku, Kuala Lumpur.

Selepas rakaman itu mula tular di laman sosial, netizen mendakwa turut mengalami kejadian sama yang mula menghantui kawasan tersebut sejak 10 tahun lalu.

Namun, terdapat netizen yang mendakwa entiti di jalan itu akan memaksa kereta agar berhenti melalui kawasan itu dan ada juga yang mendakwa ia hanyalah perbuatan penjenayah yang cuba hendak menyamun pemandu.

Katanya, penjenayah akan keluar daripada tempat persembunyian dan menyamun pemandu sekiranya mereka memperlahankan kenderaan.

Setakat pukul 4 petang tadi, rakaman tersebut yang dikongsi di laman Youtube, Oh My Media TV sudah ditonton sebanyak 363,449 kali sejak dimuat naik pada 7 Mei lalu.
-kualalumpurpost

Tiada ulasan: