"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Polis tahan reman lelaki didakwa ugut rogol, simbah asid dan penggal kepala Siti Kassim

BERNAMA
Seorang lelaki yang didakwa mengancam rogol dan bunuh peguam dan aktivis Siti Zabedah Kasim melalui media sosial baru-baru ini, telah ditahan polis.

Ketua Polis Kuala Lumpur Datuk Amar Singh Ishar Singh mengesahkan penangkapan tersebut.

"Saya mengesahkan bahawa suspek telah ditangkap semalam berkaitan dengan kes itu," katanya ringkas kepada Bernama hari ini.

Suspek telah direman selama tiga hari untuk memudahkan siasatan, tambah Amar Singh.

Sebelum ini pada Isnin Siti Zabedah atau lebih dikenali sebagai Siti Kasim, 54 mendakwa dirinya diugut bunuh termasuk dipenggal kepala, disimbah asid dan dirogol.

Susulan itu, beliau bertindak membuat laporan polis di Balai Polis Sentul, Kuala Lumpur.

Beliau dipetik berkata, kebimbangannya mengenai keselamatan diri kerana ia adalah ancaman yang paling serius pernah diterima setakat ini.

Ugutan pertama pernah diterima pada 3 Julai lalu berikutan pendiriannya berkaitan isu lesbian, gay, biseksual dan transgender yang didakwanya disalah petik dari sebuah laman web. Siti Kasim kemudiannya menerima ugutan dari individu yang sama pada 19 Julai.

Tiada ulasan: