"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Shahrizat bertanding di Bandar Tun Razak?

Kow Gah Chie & Zikri Kamarulzaman

PRU14 | Sumber-sumber Umno telah mengesahkan bahawa calon dari parti itu akan bertanding di kerusi Parlimen Bandar Tun Razak pada pilihan raya umum ke-14.

Bagaimanapun, mereka yang mengetahui perkara itu memberitahu Malaysiakini bahawa calon itu bukan ketua Umno Bandar Tun Razak, Datuk Rizalman Mokhtar.

Sebaliknya, parti itu dijangka mencalonkan Ketua Wanita Umno, Tan Sri Shahrizat Abdul Jalil.

Ini turut disahkan oleh beberapa sumber Umno, termasuk dari kepimpinan pusat.

Malaysiakini telah menghubungi Rizalman untuk mendapat respons.

Namun, Shahrizat sendiri ketika dihubung berkata: "Saya mendengar banyak khabar angin, semuanya spekulasi".

Timbalan Ketua Umno Bandar Tun Razak, Saharudin Zainal Abidin juga enggan mengesahkan perkara itu sehingga surat watikah ditandatangani dan dikeluarkan.

Sumber peringkat tinggi berkata surat itu dijangka dikeluarkan awal minggu depan.

Bandar Tun Razak secara tradisinya merupakan kerusi MCA, tetapi Umno mahu bertanding di kawasan itu, dengan alasan ia mendapat sokongan baik masyarakat Melayu setempat, yang merupakan 50 peratus daripada jumlah pengundi di situ.

MCA kalah kerusi Bandar Tun Razak kepada calon PKR ketika itu Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim pada 2008.

Khalid memenangi sekali lagi kerusi itu pada 2013 dengan jumlah majoriti 11,832 undi.

Sementara itu, Shahrizat akan membuat penampilan semula selepas tidak bertanding dalam pilihan raya 2013.

Dia tewas di kerusi lamanya, Lembah Pantai, pada tahun 2008 kepada calon PKR, Nurul Izzah Anwar.

Tiada ulasan: