"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

PANAS!!! Nurul Izzah letak jawatan naib presiden PKR dan semua jawatan dalam kerajaan persekutuan

Anggota Parlimen Permatang Pauh Nurul Izzah Anwar membuat kejutan apabila mengumumkan peletakan jawatannya sebagai naib presiden PKR.

Nurul Izzah juga melepaskan jawatan sebagai pengerusi PKR Pulau Pinang.

Bagaimanapun anak presiden PKR itu tetap mengekalkan keanggotaan parti serta menjadi penyokong kerajaan di parlimen.

Dalam kenyataan itu Nurul Izzah berkata keputusan melepaskan jawatan kanan itu bukanlah sesuatu yang mudah.

"Satu-satunya kekesalan saya ialah, pengumuman ini sepatutnya dibuat lebih awal, tetapi ia bukan mudah.

"Perkembangan politik berlaku dengan pantas sejak sembilan bulan terakhir ini dengan pemilihan parti menyusul selepas kempen pilihan raya umum yang melelahkan," katanya.

Dalam kenyataan sama Nurul Izzah berkata beliau juga tidak lagi akan berkhidmat dengan kerajaan persekutuan atas sebarang kapasiti.

Untuk rekod Nurul Izzah dilantik mempengerusikan Jawatankuasa Pemerkasaan Pendidikan dan Latihan Teknikal dan Vokasional Malaysia (TVET).

Kata Nurul Izzah, 38, kepemimpinan PKR sudah dimaklumkan mengenai keputusannya itu.

"Tugas saya sebagai anggota parlimen untuk rakyat Permatang Pauh akan diteruskan sehingga tamat penggal.

Saya juga akan kekal sebagai anggota biasa PKR.

"Saya juga tidak lagi berkhidmat dengan kerajaan persekutuan atas sebarang kapasiti. Mengenai kedudukan saya dalam syarikat berkaitan kerajaan Pulau Pinang, ia terserah kepada pimpinan parti," katanya.
-malaysiakini

Tiada ulasan: