"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

PPBM: 2 lagi Adun Perlis akan keluar Umno

KANGAR: Dua orang lagi Adun Perlis dari Barisan Nasional (BN) dijangka meninggalkan Umno untuk menyertai PPBM dalam masa terdekat.

Setiausaha PPBM Perlis, Wan Saiful Wan Jan yang mendedahkan perkara itu bagaimanapun enggan menamakan kedua-dua wakil rakyat berkenaan tetapi berkata mereka bersih daripada skandal.

“Sekiranya perkara ini menjadi kenyataan, BN Perlis akan berbaki 7 wakil rakyat termasuk seorang wakil MCA setelah Datuk Ismail Kassim (Tambun Tulang) keluar dari Umno dan menjadi wakil rakyat bebas pada 20 Jun lepas.

Pada masa ini DUN Perlis masih dikuasai BN dengan 9 kerusi, PH melalui PKR menguasai 3 kerusi, PAS 2 kerusi dan bebas 1 kerusi.

“Situasi ini di jangka menggugat kerajaan BN Perlis,” kata Wan Saiful tanpa menyatakan bila kedua-dua wakil rakyat Umno itu akan mengisytiharkan keputusan mereka.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas merasmikan Program “Shopping Back To School”, hari ini.

Tiada ulasan: