"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Bekas KM Melaka dijangka keluar Umno hari ini?

Seorang bekas Ketua Menteri Melaka dijangka membuat pengumuman khas untuk keluar daripada Umno, esok pada suatu majlis di Ayer Keroh, lapor media tempatan.

Menurut Berita Harian, pemimpin berkenaan digelar Bapa Pembangunan Melaka itu.

Istilah itu biasanya merujuk kepada Mohd Ali Rustam yang menjadi ketua menteri dari 1999 ke 2013.

Memetik sumber, Berita Harian melaporkan bekas pemimpin Umno negeri itu akan melancarkan gerakan yang diberi nama Hijrah difahamkan untuk membawa keluar lebih ramai ahli Umno di seluruh negara.

“Difahamkan sudah ramai yang akan menyertai beliau dalam gerakan ini sekali gus bakal memberi tekanan kepada Umno yang pada ketika ini berhadapan krisis kepemimpinan di peringkat tertinggi,” katanya.

September lalu, seorang lagi bekas ketua menteri Melaka, Adib Adam menyertai Bersatu selepas mengumumkan keluar dari Umno.

Jika benar besok bekas ketua menteri itu keluar parti, maka ini kali ketiga dalam seminggu Umno berhadapan dengan bekas anggotanya yang berpaling tadah.

Rabu lalu, Umno Sabah keluar parti beramai-ramai, manakala enam lagi MP meninggalkan bekas parti pemerintah itu semalam.

Tiada ulasan: