"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Ahli PAS dan juga pengurus sekolah tahfiz yang ditahan reman positif syabu

Seorang ahli PAS Sibu, yang sebelum ini ditahan kerana mengkritik empat anggota Parlimen DAP di Facebook, telah didapati positif dadah.

Ujian air kencing dijalankan ke atas suspek hari ini menunjukkan dia positif dadah jenis methamphetamine, kata ketua polis daerah Sibu, Stanley Jonathan Ringgit, seperti dilaporkan The Star.

Sehubungan itu suspek yang juga pengurus sekolah tahfiz telah ditahan reman, katanya.

Suspek berusia 40 tahun itu ditahan Khamis lalu selepas laporan polis dibuat oleh pembantu MP Lanang, Alice Lau.

"Dalam posting itu, pemilik Facebook berharap empat YB dari DAP akan binasa kerana gagal menganjurkan kempen 'kembali ke sekolah' untuk kawasan pilihan raya mereka," kata Stanley.

Menurutnya, suspek bertindak demikian bagi memberitahu pengundi bahawa anggota-anggota parlimen berkenaan gagal memenuhi janji pilihan raya untuk berkhidmat kepada rakyat.

Beliau menambah, lelaki itu mendakwa memandangkan anggota Parlimen itu dari kerajaan, mereka sepatutnya tidak mempunyai masalah untuk mendapatkan dana bagi menganjurkan aktiviti yang bermanfaat kepada pengundi.

Lelaki itu ditahan reman di bawah Seksyen 223 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998 dan Seksyen 507 Kanun Keseksaan.
-malaysiakini

Tiada ulasan: