"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Laungan 'Daulat Tuanku' akhiri Mesyuarat Jumaah Pangkuan Diraja Negeri Pahang

KUALA LUMPUR 11 Jan. - "Sama-sama," demikian reaksi Pemangku Raja Pahang, Tengku Abdullah Sultan Ahmad Shah kepada media selepas menerima ucapan 'Tahniah Tengku'.

Ucapan tersebut diberikan selepas desas-desus khabar angin dalam kalangan delegasi istana Pahang bahawa pertemuan hari ini bagi mendapatkan perkenan memasyhurkan Tengku Abdullah sebagai Sultan Pahang.


Terdahulu, Tengku Abdullah mempengerusikan Mesyuarat Jumaah Pangkuan Diraja Negeri Pahang yang berlangsung lebih tiga jam bermula pukul 4 petang, di sini.

Sebelum mesyuarat tersebut berakhir kira-kira pukul 7.30 malam, kedengaran bunyi laungan 'Daulat Tuanku' sebanyak tiga kali dalam kalangan Jumaah Pangkuan Diraja Negeri Pahang sebelum merakam gambar bersama.

"Terima kasih media, terima kasih semua. Tak boleh komen," kata Tengku Abdullah selepas ditanya mengenai intipati mesyuarat tersebut.

Mesyuarat yang terdiri daripada Orang-Orang Berempat, Berlapan dan 16 serta kerabat-kerabat diraja Pahang itu diadakan selepas Majlis Pengurniaan Suratcara Pelantikan Setiausaha Kerajaan Negeri Pahang, Datuk Seri Dr. Sallehuddin Ishak bagi menggantikan Datuk Seri Muhammad Safian Ismail.

Sementara itu, Sallehuddin berkata, pengumuman mengenai mesyuarat hari ini hanya akan dimaklumkan esok di Istana Abu Bakar, Pekan, Pahang.

"Mengenai apa-apa keputusan hari ini akan diumumkan di Istana Abu Bakar, Pekan, Pahang pukul 3 petang," katanya yang enggan mengulas lanjut. - UTUSAN ONLINE

Tiada ulasan: