"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Katak dalam nasi goreng? Menu istimewa kafe UiTM dihidang bersama ‘lauk tambahan’

Yati Yazid

Sanggupkah anda menikmati hidangan nasi goreng kampung berlaukkan anak katak seperti insiden yang menimpa seorang mahasiswa UiTM Shah Alam ketika dia menjamu selera bersama rakan-rakannya di sebuah kafe di dalam universiti berkenaan.

Berita insiden mula tersebar selepas pelajar tersebut, Afifah Syakirah memuat naik gambar berkenaan di laman Twitter. Dia juga telah membuat laporan mengenai perkara berkenaan kepada Naib Canselor universiti tersebut.

Perkongsian tersebut juga mengundang pelbagai respon dari pelajar-pelajar UiTM yang lain. Ramai yang ‘berkongsi’ pengalaman menjamu selera di kafe terbabit.

Pipa
@afifahsyakirahh
WHAT WE FOUND AT DC @ UITM SHAH ALAM,PLEASE WE MUST TAKE AN ACTION TO TAKE DOWN THE STALL @UiTMconfession @UiTMshahAlam

58
5:28 PM - Jan 7, 2019 · Pulai, Johor
165 people are talking about this
Twitter Ads info and privacy

Bagaimanapun, 2 jam selepas Afifah memuat naik gambar ‘nasi goreng katak’, pihak pengurusan universiti memberi respon positif dengan mengenalpasti kafe serta mengarahkan penutupannya.

“Saya sendiri telah arahkan pihak Hal Ehwal Pelajar (HEP) UiTM membuat pemeriksaan terperinci di semua premis makanan di dalam kampus tersebut,” tulis Naib Canselor Prof, Dr. Hassan Said di Twitter milik peribadi.

FMT Ohsem berharap pengusaha kafe atau kedai makan dalam kampus lebih peka dengan kebersihan. Jangan hanya mengharap keuntungan.

Tiada ulasan: