"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kalau mahu ghanimah banyak kritik laju-laju macam Khaled Nordin

Selepas lantang kritik, dapat Pengerusi Boustead bergaji RM425,000 sebulan?
MALAYSIA DATELINE


Selepas lantang mengkritik kerajaan Perikatan Nasional (PN), akhirnya Naib Presiden Umno, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin telah dilantik sebagai Pengerusi Boustead Holding, sebuah anak syarikat kerajaan di bawah Kementerian Pertahanan.

Boustead Holding antara syarikat berkaitan kerajaan (GLC) yang membayar gaji atau elaun yang tinggi kepada pengerusinya.

“Berdasarkan laporan kewangan 2019, Pengerusi Boustead menerima imbuhan sekitar RM5.1 juta setahun (RM425,00 sebulan),” tulis Adrian Lim Chee En, seorang bekas aktivis pelajar melalui twitter beliau.

Boustead Holdings Bhd (Boustead) melantik Khaled sebagai Pengerusi Bukan Bebas Bukan Eksekutifnya berkuatkuasa 1 Mei 2020.

Boustead dalam satu kenyataan semalam berkata, sepanjang Mohamed Khaled berkhidmat sebagai Menteri Besar Johor dari 2013 hingga 2018, negeri itu mengecapi pertumbuhan ekonomi yang stabil.

Pengalamannya sebagai Pengerusi Johor Corporation Bhd juga menyaksikan kumpulan itu telah berjaya melaksanakan beberapa latihan penyusunan semula dan pemulihan.

Sebelum ini, Khaled antara pemimpin Umno yang banyak mengkritik kerajaan PN pimpinan Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Antaranya, kata Khaled, Umno wajar mendapat agihan kerusi lebih adil dalam Kabinet kerajaan Perikatan Nasional (PN) yang diterajui Muhyiddin.

Menurut Khaled, Umno merupakan pendiri bersama kerajaan PN dan bukan menumpang Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu).

Umno juga bukan menumpang dalam Perikatan Nasional (PN), dan kerana itu ia wajar mendapat agihan kerusi lebih adil dalam kabinet Muhyiddin.

Sebagai parti politik juga, Umno tidak tunduk kepada Bersatu atau Muhyiddin kerana ia tahu dukungan sebenar orang Melayu terhadapnya, kata Khaled.

Tiada ulasan: