"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Umno Kelantan desak Pas putuskan mahu bersama Umno atau Bersatu

MALAYSIA DATELINE

Badan Perhubungan Umno Negeri Kelantan mendesak Pas membuat keputusan dengan jelas dan segera sama ada mahu bersama Umno atau Bersatu dalam menghadapi PRU15 nanti.

Desakan itu dibuat selepas Badan Perhubungan Umno Kelantan mengadakan mesyuarat semalam.

Menurut Setiausahanya Akbar Salim dalam kenyataan, keputusan itu turut dipersetujui ahli Umno yang dihadiri 12 bahagian dari 13 bahagian setelah satu bahagian Tanah Merah digantung.

Selain itu, Umno Kelantan juga membuat keputusan untuk memutuskan hubungan dan kerjasama dengan Bersatu sebagaimana usul yang diluluskan 12 Mesyuarat Perwakilan Bahagian daripada 13 Bahagian yang bermesyuarat.

Bagaimanapun katanya, Umno Kelantan terus mendokong institusi kepresidenan dan menyokong kepimpinan Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi sebagai presiden parti yang dipilih secara demokrasi.

Akbar juga beranggapan pendirian yang dibuat oleh bahagian Ketereh terhadap Ahmad Zahid sebelum ini sebagai kes terpencil.

“Pendirian Umno bahagian Ketereh yang dihantar kepada pesiden adalah kes terpencil kerana tidak melalui badan perhubungan Umno negeri,” katanya.

Sebelum ini, Umno Bahagian Ketereh menghantar surat kepada Ahmad Zahid Hamidi berhubung pendirian mereka menyokong kerajaan Perikatan Nasional (PN).

Surat tersebut memutuskan empat perkara itu sudah ditandatangani oleh 30 Ahli Jawatankuasa Umno Bahagian Ketereh.

antaranya, ketetapan untuk terus menyokong kerajaan gabungan Perikatan Nasional (PN), Gabungan Parti Sarawak (GPS) dan Gabungan Rakyat Sabah (GRS).

Tiada ulasan: