"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Perseorangan utama lelaki negara Lee Zii Jia muncul juara All England.

Malaysiakini 

Perseorangan utama lelaki negara Lee Zii Jia muncul sebagai juara Kejohanan All England.

Lee muncul juara selepas pertembungan sengit dengan pemain Denmark, Viktor Axelsen yang menyaksikan perlawanan berakhir dengan 30-29, 20-22 dan 21-9.

Axelsen yang merupakan pemain perseorangan nombor dua dunia merupakan penyandang juara.

Set pertama berlangsung sengit dengan kedua-dua pemain gagal mendahului lebih tiga mata.

Ia menyebabkan perlawanan berlanjutan dan Lee mendapat kelebihan selepas ia berakhir 30-29.

Set kedua juga bermula sengit sebelum Lee menjarakkan kedudukan sebanyak empat mata. Bagaimanapun Axelsen berjaya mengejar dan menang set kedua dengan mata 20-22.

Pada set ketiga, Lee dan Axelsen saling mengejar sebelum Lee menjarakkan kedudukan sehingga mendahului 12 mata. Dia akhirnya menang dengan mata 21-9.

Kali terakhir pemain negara menang perseorangan All England adalah pada 2017 menerusi Lee Chong Wei.

Tiada ulasan: