"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Polis siasat cikgu ‘campak’ budak dalam video tular

FMT Reporters

Klip video 10 saat yang tular menunjukkan kejadian dalam bilik darjah.

PETALING JAYA: Polis menyiasat seorang guru bagi kes penderaan selepas video tular menunjukkan seorang budak dikasari dalam bilik darjah.

Dalam klip video sepanjang 10 saat itu, wanita terbabit dilihat mengangkat kanak-kanak berkenaan sebelum menolaknya dengan kasar ke lantai di depan sekumpulan anak kecil yang turut nampak terkejut melihat kejadian itu.

Kejadian itu dipercayai berlaku di sebuah tadika di Klang, dan difahamkan guru berkenaan sudah digantung tugas.

“Saya dapat sahkan laporan polis dibuat oleh ibu bapa terbabit dan kes ini sedang disiasat,” kata Ketua Polis Shah Alam Baharudin Mat Taib dipetik Astro Awani.

Baharudin menambah, wanita terbabit dipanggil untuk siasatan selepas ibu bapa kanak-kanak itu membuat laporan polis.

Kes disiasat mengikut Seksyen 31 (1)(a) Akta Kanak-kanak 2001 yang membawa hukuman denda maksimum RM20,000, penjara 10 tahun, atau kedua-duanya jika sabit kesalahan.

Tiada ulasan: