"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Jumpa di mahkamah kata Tun Mahathir pada Khalid Abu Bakar

Malaysiakini 

Bekas perdana menteri Dr Mahathir Mohamad mengesahkan telah menerima surat tuntutan daripada bekas ketua polis negara Khalid Abu Bakar.

Mahathir berkata dia juga telah mengarahkan peguamnya untuk menjawab surat berkenaan.

"Saya telah menerima surat tuntutan daripada bekas ketua polis negara Khalid Abu Bakar.

"Saya mengarahkan penguam untuk menjawabnya. Saya akan jumpanya di mahkamah," katanya dalam satu kenyataan ringkas di Facebooknya, hari ini.

Dua hari lalu, Khalid dilaporkan memberi tempoh tujuh hari untuk Mahathir membuat permohonan maaf secara terbuka atas kenyataan yang menurutnya berunsur fitnah bulan lalu.

Khalid turut menuntut bekas perdana menteri itu menarik balik kenyataan yang antara lain mendakwa tindakan terhadap Najib Razak gagal kerana Khalid - yang ketika itu ketua polis negara - telah membocorkan perkara itu.

Menurut Mahathir, tindakan terhadap Najib itu diberitahu gabenor Bank Negara ketika itu, Zeti Akhtar Aziz berhubung jumlah wang dalam akaunnya.

Menurut Khalid, kenyataan itu tidak benar dan menjejaskan reputasinya sebagai bekas ketua polis negara.

“Saya beri Mahathir tujuh hari untuk membuat permohonan maaf dan menarik balik semula kenyataannya.

“Jika gagal saya akan arahkan peguam saya meneruskan tindakan saman kerana memfitnah," kata Khalid seperti dipetik portal PNBBC.

Tiada ulasan: