"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Lokman Adam maki hamun Ketua Ulama Pas

Ketua Ulama Pas teruk kena maki hamun dengan Lokman Adam

FAZLI RADZI

Gara-gara berang apabila Datuk Seri Najib Razak dikritik, bekas Ahli Majlis Kerja Tertinggi Umno, Datuk Lokman Noor Adam memaki hamun Ketua Dewan Ulama Pas Pusat, Datuk Dr Nik Muhammad Zawawi Salleh.

Dalam sedutan video rakamannya sendiri, Lokman kelihatan amat marah dan menyerang bertubi-tubi Ahli Parlimen Pasir Puteh itu termasuk mengeluarkan kata-kata carutan.

“Nama saja Dewan Ulama Pas. Perangai macam haramjadah. Ini ketua (Dewan Ulama Pas). Jambang bukan main lagi. Tapi Allahuakbar. Mulut macam longkang.

“Eh, pakai otaklah. Orang di bawah ni menderita. Apa yang Dewan Ulama Pas buat. Ada buat apa-apa. Tiada? Tutup mulut,” bentaknya.

Terdahulu, Nik Muhammad Zawawi antara lain berkata, tindakan Najib yang pada masa ini membuat ‘troll’ dan lontaran polemik tidak memberi manfaat dalam usaha mengekang penularan Covid-19.

Mengulas lanjut, Lokman mengingatkan Nik Muhammad Zawawi bahawa sebahagian besar rakyat kini menempuh hidup yang sukar ekoran impak pandemik Covid-19.

“Rakyat sengsara. Berniaga tak boleh. Pasar Ramadan dah tutup. Duit pinjam ah long, ambil dari i-Sinar.

“Dapat duit, mahu berniaga tapi tiba-tiba semua diarah tutup (kerana wabak Covid-19). Siapa nak tanggung? Cakap! Bapak korang (ulama Pas) nak tanggung ke?

“Senang-senang cakap Datuk Seri Najib suka-suka troll sebab nak dapat like. Eh, kau ingat dia dapat like, dia bebas dari kena penjara?

“Bila dapat like, ingat dia akan tambah pendapatan melalui Facebook dia? Cakap tu biarlah sopan santun sikit,” tempelaknya.

Lokman yang dibuang daripada menjadi ahli Umno pada Februari tahun lalu itu juga menambah sebahagian kumpulan dalam Pas juga sudah semakin meluat.

“Jangan guna otak letak di kaki. Nama Ketua Dewan Ulama Pas, perangai macam haram jadah.

“Hari ni kawan-kawan Pas makin hari makin meluat bukan setakat kumpulan Menteri Besar Terengganu, kumpulan Publika, Setiausaha Agung Pas, Attakiri.

“Hari ini, Ketua Dewan Ulama Pas pun mulut macam ******k. Minta maaf cakap. Tak hormat langsung,” maki Lokman lagi.

Tiada ulasan: