"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Ni sekor lagi tak reti bahasa, nanti yang susah rakyat biasa

Ketua Pengarah KPT didakwa langgar SOP, lancar majlis di hari raya

SALMAN FARISI

Ketua Pengarah Pendidikan Tinggi Profesor Datuk Dr Husaini Omar didakwa melanggar SOP Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) apabila menyertai majlis hari raya pada hari raya pertama bersama pemimpin dan pelajar di Universiti Putra Malaysia (UPM).

Pelajar dan kakitangan UPM menyambut hari raya bersama Ketua Pengarah KPT.

Menurut sumber, turut serta bersama mantan Naib Canselor Universiti Malaysia Kelantan itu adalah Timbalan Naib Canselor Akademik dan Pengantarabangsaan yang menjalankan fungsi Naib Canselor UPM dan Timbalan Naib Canselor Hal Ehwal Pelajar dan Alumni.

Majlis itu turut disertai oleh pemimpin kanan Kesatuan kakitangan Am Universiti Putra Malaysia (KAPERTAMA).

Program yang berjalan pada 13 Mei 2021 itu turut melibatkan mahasiswa dan pengurusan UPM.

Ketua Pengarah KPT itu telah melancarkan sendiri program yang berlangsung dalam suasana warna warni di Kolej Kediaman ke 10 UPM itu dengan jamuan hari raya dan penyampaian sumbangan untuk mahasiswa.

Sebelum ini, Majlis Keselamatan Negara telah menetapkan SOP ketat bagi melawan Covid-19 yang antara segala perhimpunan rasmi atau tidak rasmi kerajaan dan swasta adalah tidak dibenarkan samasekali.

Aktiviti sosial yang dimaksudkan termasuk majlis resepsi, perkahwinan, persidangan, doa selamat dan banyak lagi tersenarai dalam senarai tidak dibenarkan oleh MKN.

Tiada ulasan: