"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Maaf Palestine, kami tidak boleh bersidang

MOHAMED HANIPA MAIDIN

Maaf rakyat Palestine.. Kami tak boleh bantah di Parlimen kekejaman rejim Israel !

1. Sebentar tadi saya tertonton Buletin Utama TV3 walau berusaha giler cuba mengelak.

2. Dah lah tu.. tertonton pula petikan khutbah di negara ni yang condemn Rejim Israel dan depa tayang pulak foto YB Menteri Agama.

Jujur ni.. saya betul-betul meluat lalu cepat- cepat masuk bilik supaya dpt elak dari dengar dan tonton apa yg ditayangkan!

3. Di UK, Parlimen UK benarkan MP depa berucap condemn kekejaman Israel dalam SIDANG Parlimen walau di sana tak ada Menteri depa yang 24/7 pakai jubah dan kopiah dan PM depa pun tak baca doa dalam TV.

4. Ini pula video MP Ireland hentam kaw kaw rejim Israel.Opps lupa MP ni pun x pakai jubah dan kopiah dan tak cakap bahasa Arab.

To tell the truth, sejuta kali saya lebih hormat MP Ireland ni dari…….

5. Logiknya, bila ada kekejaman Israel yang serang tempat ibadat yang begitu istimewa bagi orang Islam, di hari mulia dan di bulan mulia dan saat org islam sedang solat, Parlimen Malaysia sepatutnya bukan sahaja WAJIB bersidang tapi kena buat lebih dari itu in order to send a very strong message to Israel.

Jika depa serang gereja atau kuil misalnya ketika pengganut agama di gereja dan kuil itu sedang bersembahyang misalnya pun Parlimen Msia kena bersidang dan bawa usul tersebut.

6. Masa zaman PH dulu, bila berlaku tragedi berdarah Christchurch di New Zealand, Menteri Agama pergi ke sana bersolidariti dengan rakyat di sana!

Saya sendiri pergi ke Suruhanajaya Hak Asasi Manusia di NZ dan bawa isu tersebut di sana dan menyatakan pendirian kami.

I even met anak gadis Pengarah filem “Lord of the Rings” yang juga condemn terrorism di Christchurch dan bersolidariti dengan umat islam di sana.

7.Opps lupa la ni depa lebih takut kalah undi kot..

Am I too naive?

P/ S malas sebenarnya nak tulis kat sini.. Tapi bila…. tak tahan geram bukan hanya kat Israel tapi juga kat…

Tiada ulasan: