"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Cuba bunuh anak dek wajah seperti individu merogol

Agensi

Singapura: Akibat dirogol saudara kandungnya ketika kecil, seorang wanita di sini cuba membunuh anak lelakinya sendiri.

Ia selepas wanita itu mendakwa wajah anaknya itu seperti individu yang pernah merogolnya.

Akibatnya, dia dijatuhi hukuman lima tahun penjara pada 5 Mei lalu selepas mengaku bersalah kerana melakukan cubaan membunuh anak kandungnya itu.

The Straits Times melaporkan wanita yang berusia 29 tahun itu didakwa melakukan perbuatan berkenaan sejak Januari hingga Julai 2019.

Dia melakukannya dengan memberi 13 suntikan insulin kepada anaknya.

Jarum dan insulin itu dipercayai dibeli dari sebuah farmasi di Johor Bahru, Malaysia pada Januari 2019.

Wanita itu mengetahui kesan insulin berkenaan yang membawa maut namun tetap meneruskan niat jahatnya itu.

Selepas menerima suntikan berkenaan, anak wanita itu mengalami sakit kepala namun dapat diselamatkan.

Ia selepas mangsa sempat dibawa menerima rawatan di Hospital Universiti Kebangsaan Singapura pada 10 Jun 2019.

Perbuatan wanita itu terbongkar selepas anaknya memberitahu seorang petugas perubatan yang ibunya sudah beberapa kali memberinya suntikan.

Petugas itu kemudian bertemu dengan wanita berkenaan yang mengakui melakukannya dan polis kemudian bertindak menangkapnya.

Timbalan Pendakwa Raya, Bhajanvir Singh memaklumkan wanita berkenaan pernah menjadi mangsa seranga seksual ketika berusia antara sembilan hingga 12 tahun.

Katanya, ketika itu, wanita terbabit tinggal bersama ibu bapa dan tiga adik-beradik lelaki.

Ketika itu, salah seorang saudara kandungnya itu merogolnya dan lelaki itu kemudian dihantar menjalani sekolah pemulihan selama dua tahun.

Susulan kejadian, hubungan wanita itu dengan ibu dan bapanya sudah tidak harmoni.

Saudaranya itu mendirikan rumah tangga baru-baru ini dan ia menyebabkan wanita itu terkenang peristiwa dirogol oleh lelaki itu, pada masa kecil.

Dia kemudian mahu membunuh anaknya sendiri kerana wajah anaknya itu seperti saudara kandungnya itu.

Tiada ulasan: