"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

(Gambar) Kejayaan hari pertama PM bertugas, berkongsi jet eksekutif kerajaan dengan ramai pemimpin dan Ahli Parlimen Umno?

ADAKAH JET EKSEKUTIF PERDANA MENTERI SUDAH JADI BAS EKSPRESS?

Shahbudin Husin

Hari ini adalah hari pertama Ismail Sabri Yaakob memulakan tugasnya sebagai Perdana Menteri sejak mengangkat sumpah pada Sabtu lalu.

Selepas masuk ke pejabatnya pagi tadi, beliau kemudian melakukan lawatan pertama ke Kedah meninjau keadaan kawasan yang terjejas akibat banjir susulan fenomena kepala air dari Gunung Jerai yang berlaku Rabu lalu.

Beliau pergi ke Kedah dengan menaiki jet eksekutif kerajaan Malaysia atas kapasitinya sebagai Perdana Menteri.

Tetapi, beliau pergi dengan disertai beberapa pemimpin dan Ahli Parlimen UMNO yang turut sama menaiki jet eksekutif milik kerajaan itu.

Tidak pernah sebelum ini mana-mana Perdana Menteri membawa kawan-kawannya dengan jumlah yang ramai bersamanya sama ada untuk lawatan dalam negeri, mahu pun luar negara.

Persoalannya, sejak bila jet eksekutif kerajaan untuk Perdana Menteri sudah jadi seperti bas ekspress yang boleh dinaiki sesiapa saja?

Apakah juga menukar jet eksekutif kerajaan menjadi bas ekspress merupakan kejayaan pertama Ismail Sabri di hari pertama beliau memulakan tugasnya sebagai Perdana Menteri? – ShahbudinHusin 23/08/2021

Tiada ulasan: