"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Ismail Sabri lantik 4 menteri kanan, tiada TPM

FMT Reporters

PETALING JAYA: Perdana Menteri Ismail Sabri Yaakob menamakan anggota Jemaah Menterinya hari ini, dan empat menteri kanan.

Empat menteri kanan yang diumumkan Hishammuddin Hussein (Umno), Mohamed Azmin Ali (Bersatu), Radzi Jidin (Bersatu), dan Fadillah Yusof (Gabungan Parti Sarawak).

Setakat pengumuman hari ini, tiada seorang wakil rakyat dinamakan sebagai Timbalan Perdana Menteri. Perkembangan ini di sebalik spekulasi seorang pemimpin Bersatu akan dinamakan sebagai timbalannya.

Ismail mengangkat sumpah perdana menteri ke-9 Sabtu lalu.

Senarai kabinet baru adalah seperti berikut:

Menteri Kanan (Perdagangan Antarabangsa dan Industri): Azmin Ali

Menteri Kanan (Pertahanan): Hishammuddin Hussein.

Menteri Kanan (Kerja Raya): Fadillah Yusof.

Menteri Kanan (Pendidikan): Mohd Radzi Md Jidin.

Menteri Kewangan: Tengku Zafrul Tengku Abdul Aziz.

Menteri Kesihatan: Khairy Jamaluddin

Menteri Sains, Teknologi dan Inovasi: Dr Adham Baba

Tiada ulasan: