"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Polis ambil keterangan individu didakwa mangsa dalam siasatan babit Ebit Lew

FMT Reporters

PETALING JAYA: Bukit Aman mengesahkan keterangan sudah diambil daripada individu yang didakwa mangsa dalam kes gangguan seksual pendakwah popular, Ebit Lew.

Bagaimanapun, identiti mangsa dan berapa ramai saksi yang sudah tampil membantu siasatan tidak didedahkan.

Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Bukit Aman, Abd Jalil Hassan mengesahkan perkara itu kepada Utusan Malaysia, tetapi enggan mendedahkan identiti mangsa dan berapa ramai saksi yang sudah tampil membantu siasatan.

Katanya, siasatan masih diteruskan dan polis sedang menunggu lebih ramai saksi lain untuk tampil.

“Masih belum ada perkembangan terbaru lagi, orang ramai ada maklumat boleh tampil,” katanya yang dipetik akhbar itu.

Khamis lalu, Lew dipanggil ke Bukit Aman untuk membantu siasatan.

Katanya, beliau memberikan kerjasama penuh kepada polis yang mengambil keterangannya lebih sejam.

Lew sebelum ini menyifatkan tuduhan itu sebagai fitnah sangat kejam dan melampau, tetapi beliau memaafkan individu terbabit.

Kes itu disiasat mengikut Seksyen 509 Kanun Keseksaan, Seksyen 14 Akta Kesalahan-kesalahan Kecil 1955 serta Seksyen 23 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998.

Tiada ulasan: