"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Lelaki ini mengaku nikah kambing biri-biri di TikTok

Utusanonline

ARIF (tiga kanan) membuat permohonan maaf berhubung kenyataan kontroversi di Desa Jogodalu, Benjeng.-AGENSI

JAWA TIMUR: Seorang lelaki di Kabupaten Gresik, Jawa Timur sanggup mengaku kononnya bernikah dengan kambing biri-biri betina, semata-mata demi kandungan media sosial.

Lapor Tribunnews, Saiful Arif, 44, mengaku kandungan seperti itu dibuat demi meraih banyak tanda suka dan pengguna media sosial melihat videonya.

Difahamkan, video tersebut dimuat naik dalam YouTube dan TikTok.

Saiful yang dikenali sebagai Satrio Paningit membuat pengakuan bernikah dengan binatang itu di Ki Ageng, Desa Jogodalu, Benjeng, Gresik.

“Kandungan itu tidak bermaksud menyinggung agama. Ia sekadar hiburan semata-mata.

“Saya secara peribadi memohon maaf kerana tidak bermaksud menghina agama dan mengganggu budaya,” katanya.

Tiada ulasan: