"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

16 maut bas terjunam ke dalam cerun, pemandu ditahan

Bernama

Sekurang-kurangnya 16 maut manakala 47 lagi cedera selepas bas yang membawa berpuluh-puluh penumpang terbabit dalam nahas di utara Nicaragua, menurut polis hari ini.

Bas itu dilaporkan dalam perjalanan dari Managua menuju ke sempadan Nicaragua sebelum terjunam ke dalam cerun curam dan berbahaya, dikenali sebagai La Cucamonga.

Daripada 16 korban itu, 13 daripadanya adalah warga Venezuela, dan seorang lagi rakyat Nicaragua, manakala dua lagi mangsa belum dikenal pasti.

"Mereka yang terkorban terdiri lima wanita dan 11 lelaki," lapor agensi berita Anadolu yang memetik kenyataan polis.

Siasatan awal mendapati nahas berlaku apabila bas yang dipandu laju itu bertembung dengan dua buah kereta sebelum terjunam.

Pemandu bas turut ditahan bagi membantu siasatan.

- Bernama

Tiada ulasan: